Egy nagyobb cég marketing vezetőjeként dolgozom immár négy éve és jelenleg egy új kampányunk eredményeit vizsgáljuk, ami hihetetlen meglepetést adott számunkra. Úgy döntöttünk ugyanis, hogy a cég két különböző tevékenységére két különböző politikát dolgozunk ki és megnézzük, hogy melyik eredményesebb. Az egyik területre egy belsős kolléga készített egy weboldalt és képeket is, amiket odaadott a nagyközönség számára, a másikra viszont profi csapatra bíztuk a weboldalkészítés feladatát is és a fényképezés, a termék fotóázás feladatát is. Persze főleg a termék fotózásra nem igazán volt könnyű megfelelő szakértelemmel, tapasztalattal és eredménnyel rendelkező embert találni, de így utólag azt mondhatom, hogy megérte minden egyes perc amit ezzel töltöttünk el, hiszen a fotoda csapata gyönyörű és egyben tökéletes képeket készített el számunkra.
Innen már csak az volt a kérdés, hogy a profi, tapasztalt szakemberek által készített oldal lesz a sikeresebb, vagy a saját, amit a kolléga rakott össze, és egyébként az az oldal is iszonyatosan szép lett, nekem egyedül a képek nem állták meg a helyüket. Igazság szerint ezzel azt gondolom hogy mindent el is mondtam. Maga az oldal egyébként szép lett, mondjuk aztán kiderült, hogy motorikusan nyilván nem a szakma csúcsa, ami egy új oldal esetében problémás, hiszen vagy nem találják meg az érdeklődők, vagy nagyon lassú és fel is adják a nézelődést. Ennek szempontjából tehát nem igazán sikerült eredményes lapot összerakni.
Az értékesítések pedig magukért beszélnek. A szakemberek által készített oldal szárnyal. A képek nem hagynak kételyt az emberekben. Látják mit, milyen paraméterekkel tudnak megvásárolni, és ha egy kicsit is tetszik, meg is veszik azt. A másik oldal értékesítése jóval elmarad ettől sajnos. Így aztán a webes csapat kapott egy új megrendelést, a Fotoda pedig a termék fotózás feladatait kapta meg a másik termékkel is. A szép pedig az, hogy egy jól kinéző, ám motorikusan gyengébb oldalt még mindig lehet jó képekkel hirdetni, jó képek nélkül viszont nincs eladás. A termék fotózás tehát egy iszonyatosan fontos területe ma már az értékesítésnek.