Különleges és egyben iszonyatosan fontos is

Egy nagyobb cég marketing vezetőjeként dolgozom immár négy éve és jelenleg egy új kampányunk eredményeit vizsgáljuk, ami hihetetlen meglepetést adott számunkra. Úgy döntöttünk ugyanis, hogy a cég két különböző tevékenységére két különböző politikát dolgozunk ki és megnézzük, hogy melyik eredményesebb. Az egyik területre egy belsős kolléga készített egy weboldalt és képeket is, amiket odaadott a nagyközönség számára, a másikra viszont profi csapatra bíztuk a weboldalkészítés feladatát is és a fényképezés, a termék fotóázás feladatát is. Persze főleg a termék fotózásra nem igazán volt könnyű megfelelő szakértelemmel, tapasztalattal és eredménnyel rendelkező embert találni, de így utólag azt mondhatom, hogy megérte minden egyes perc amit ezzel töltöttünk el, hiszen a fotoda csapata gyönyörű és egyben tökéletes képeket készített el számunkra.

Innen már csak az volt a kérdés, hogy a profi, tapasztalt szakemberek által készített oldal lesz a sikeresebb, vagy a saját, amit a kolléga rakott össze, és egyébként az az oldal is iszonyatosan szép lett, nekem egyedül a képek nem állták meg a helyüket. Igazság szerint ezzel azt gondolom hogy mindent el is mondtam. Maga az oldal egyébként szép lett, mondjuk aztán kiderült, hogy motorikusan nyilván nem a szakma csúcsa, ami egy új oldal esetében problémás, hiszen vagy nem találják meg az érdeklődők, vagy nagyon lassú és fel is adják a nézelődést. Ennek szempontjából tehát nem igazán sikerült eredményes lapot összerakni.

Az értékesítések pedig magukért beszélnek. A szakemberek által készített oldal szárnyal. A képek nem hagynak kételyt az emberekben. Látják mit, milyen paraméterekkel tudnak megvásárolni, és ha egy kicsit is tetszik, meg is veszik azt. A másik oldal értékesítése jóval elmarad ettől sajnos. Így aztán a webes csapat kapott egy új megrendelést, a Fotoda pedig a termék fotózás feladatait kapta meg a másik termékkel is. A szép pedig az, hogy egy jól kinéző, ám motorikusan gyengébb oldalt még mindig lehet jó képekkel hirdetni, jó képek nélkül viszont nincs eladás. A termék fotózás tehát egy iszonyatosan fontos területe ma már az értékesítésnek.